Systrarna Nedergård

Bilden har några år på nacken men föreställer mig och min syster Lena. Tillsammans med mamma som tyvärr gick bort i cancer för fyra år sedan är vi Astrid, huvudpersonen i Kaffe, kaka och kremering tack!
Hur man än vänder och vrider det så är det svårt att skriva om någonting annat än det som man känner till och förhoppningsvis har jag med åren fått lite mera koll på vem jag själv är och vad jag står för. Är ganska säker på att detsamma gäller för Lena och för alla andra som är i vår ålder. Vi vet var vi kommer ifrån och vi vet vart vi är på väg, men vi vet inte när och det är lika så bra. Alla som insett att livet har ett slut kan med gott samvete läsa min bok och behöver inte skämmas för att skratta åt döden, hellre det än att förfäras över den. Det vi inte kan göra något åt - gilla läget, för övrigt Astrids favorituttryck.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen