Allting har ett slut

Solen skiner från en klarblå himmel. Har varit på morgonpromenad, kläckt ägg och fångat Pokemon. Ska nu ägna mig en stund åt min manus till bok nummer två. Måste fila på slutet. När jag skriver så skriver jag ett kapitel här och ett kapitel där och sen pusslar jag ihop alltihop på slutet. Ett arbetssätt som fungerar bra för mig. Jag är ganska rastlös och saknar den mängd av tålamod jag skulle behöva. Otaliga koppar te hjälper till att bibehålla någon slags lugn och ro. Längtar efter att bli klar med manuset och få kasta mig över idé nummer tre, Anonyma klimakteriekossor, en komedi om det som kvinnor förstår och män inte begriper. Men nu åter till slutet på manus nummer två. Allting har ett slut, frågan är väl bara hur? Att behöver vi inte fundera så mycket över.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen