Det roligaste av allt

Det roligaste med hela skrivandet bortsett från att faktiskt få hålla sin alldeles egna bok i handen är alla kontakterna som dyker upp, båda nya och gamla. Jag har fått, håll i er nu, två riktiga brev, handskrivna i kuvert med frimärke på. När hände det senast? Jag minns det inte ens. F.d kollegor, f.d kunder, släktingar och bekanta till min mamma har hört av sig. Äldre damer som jag inte känner har hört av sig via mail och telefon. Jag tror att alla som har förstått att livet kommer att ta slut tar till sig titeln på min bok, Kaffe, kaka och kremering tack!
Själv vill jag ha en ljus och glad begravning när den dagen kommer. Gott fika och roliga minnen önskas. Då vill jag höra historien om grisen i Lia som fick flaggpunch för att bli snäll, om torskfisket på Östersjön, om Jan Mårtenssons brorsons bilruta som jag bara råkade träffa med luftpistolen och om barnens dag i Haparanda där jag spelade badminton med Frank Andersson. Jag vill höra om bilresan till Italien där vi förväxlades med Abba, om den internet-beroende kärringen i Amelia, om Pia och hennes hårspray, om klimakterikossorna, om kärlek och sorg.  Jag vill höra om allt det där som gör livet till ett liv. Om döden vet vi inget och det känns faktiskt ganska bra.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen