Bokvärket on tour

Kerstin Nedergård på turné med Kaffe, kaka och kremering tack!I
Besökte min gamla arbetsplats igår. Passade på att prata om min bok och tog en fika. Inget hembakt förstås, varken jag eller Astrid, min huvudperson, tycker om att baka. Vi tycker inte om att misslyckas.
Extra kul var det att komma till Boden då de f.d kollegorna för snart tre år sedan på en konferens, HSF-dagen, hört mig prata om Astrid bockbrännare, bokens arbetsnamn, och idén till densamma, mammas avskedsbrev.
34 böcker sålda på en och samma dag. Jag är så glad och tacksam för att jag får hålla på med det jag älskar att göra.

Kreativt skrivande 3, min kurs på LTU, är inne i slutfasen. Två inlämningar kvar. Skulle gärna gå ett fjärde år men den kursen är i Växsjö och med vissa möten på plats i Småland. Har inte riktigt tid med den i höst så den får vänta något år. Man blir aldrig för gammal för att lära sig något nytt. När jag blir gammal och senil får jag lära mig samma sak om och om igen. Det är bara att gilla läget helt enkelt.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen