Bokmanus, bokföring, solsken och restskatt

 Har gått igenom mitt manus Kaffe, kaka och begravning tack en vända efter att ha gjort ett större antal ändringar utifrån de kommentarer jag fått från Peo Rask som hjälper till med manusbearbetningen. När jag läser igenom allt en vända till hittar jag själv en massa saker som jag vill ändra så nu tar jag ett varv till med manuset.

Har plågat mig i helgen med bokföring, bokslut och momsredovisning. Inte någon lätt match det här. Det hela slutade med en restskatt på 1300 kronor, jag måste ha gjort något fel. Får skänka en tanke av beundran till ekonomer och andra som kan det där med bokföring. Övervägde först att anlita någon som skulle hjälpa mig med eländet men det känns tufft att betala för en tjänst när bokförlagets inkomst första året inte resulterade i en enda intjänad krona i vinst. Jag har sålt böcker för samma peng det kostade att producera dem. Nåja, det kunde ha varit värre.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen