Astrid och Tord (Märta och Sven-Erik)

Mamma och pappas bröllopsfoto, tillika de personer som givit mig inspiration till min bok. Man kan skämta om allt så länge läsaren har en aning om vad man skämtar om. Det är ju svårt att skämta om t.ex. Alzheimers om man inte vet vad det är, eller om döden om man tror att man ska leva för evigt. När man kommer till en viss ålder i livet eller till insikt blir plötsligt allt tillåtet.  Min pappa som gick bort 2000 har inspirerat mig till karaktären Tord, präst och f.d militär. Min mamma gick bort 2013 i lungcancer och blev inspiration till bokens huvudperson Astrid. Boken är en komedi och en ganska dråplig historia om att komma i tid till sin egen begravning och om att livet handlar mer om att leva än att andas.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen