Idag blev jag intervjuad

Blev intervjuad av Nerikes Allehanda idag. Om boken då förstås. Det fick mig att tänka på när jag blev intervjuad och fotograferad för tidningen Amelia för sådär nio år sedan. Jag skrev krönikor om internet i en webbtidning som hette 24timmar och en journalist hade uppmärksammat dessa och ville skriva en story kring fenomenet. Journalisten verkade tro att krönikorna handlade om mig, FEL, de handlade om människor jag iakttagit på nätet. Det slutade med två och en halv sida i tidningen och rubriken Internetberoende 40 årig kvinna. Jag överlevde med blotta förskräckelsen.  

Ibland är saker inte det som de ser ut att vara utan någonting helt annat. Man får lyfta på stenar och vända på blad och någonstans däremellan ligger den kanske, sanningen. För min huvudperson Astrid finns bara en sanning, hennes egen. Och varför ska man vara ödmjuk om man alltid har rätt tycker Astrid, inte jag!




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen