En konstig påsk

Bilden är från Stadsparken i Luleå. Allt ser ut som vanligt på påsken. Tuppen är där, hönan och kycklingarna likaså. Det är bara människorna som saknas. Det är inte bara jag som håller mig hemma och inomhus.
Sitter vid datorn och jobbar med inlämningsuppgifter till en universitetskurs jag går och varvar med övningar i Indesign som jag går en kvällskurs i. Trots heltidsarbete med GDPR och allt kursande har jag ändå tid över för Corona-oro och följer varje presskonferens i ämnet. Alarmet i klockan är inställt på 13.55 måndag till fredag. Sedan ska jag hinna med att följa mina serier på Netflix och Viaplay och jag borde städa garderoben. Det är mycket nu. Önskar att man kunde sopa bort Coronan lika lätt som dammet i vardagsrummet. Det gäller att ha en bra dammsugare eller persienner som täcker alla ljusinsläpp. Det man inte vet det lider men inte heller av. Just det, Twitter, jag försöker hänga med där och har hittat flera intressanta personer at följa. Det gäller att sålla dikt från verklighet. Appråpå dikt så går det framåt med min nya bok, börjar se slutet på början av allt återstående arbete.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen