60 år och inte ett dugg klokare

I går fyllde jag 60 år. Mitt firande bestod i ett besök på soptippen, en semla på stan, en pizza på Örnäsets pizzeria till lunch och en hamburgare till middag. En stor princesstårta stoltserade i kylen och en smaskig cheesecake (hemmagjord) väntade i frysen i fall att gästerna skulle bli fler än förväntat. (ironi) Tack och lov för Helene och Micke som dök upp och åt lite av tårtan.  Det första och enda besöket jag fått på mina fyra sista födelsedagar kan tilläggas, en konsekvens av en separation där tidigare vänner verkar tro att jag förändrats som person på grund av det. Jag är samma Kerstin nu som då, detta oavsett vilka val jag valt att göra i mitt liv. Det kommer nog att bli en bok av det här, frågan är bara hur jag gör en komedi av det?!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen