Vårt Luleå - recension av min bok

I morse damp den ner i brevlåda, Vårt Luleå. I den finns en recension av min bok. "Det här är en läsvärd dråplig berättelse med allvarliga undertoner och många skratt".
Själv blev jag lite full i skratt när min huvudperson Axel blivit hopblandad med Astrids granne Allan.  Jag kanske inte ska ha så många karaktärer vars namn börjar på "A" i min nästa bok? Allan åker ut, bestäms här och nu. Axel och Tord jobbar på i kommande bok, en lika dråplig historia med ett kanske ännu  dråpligare slut. Mer säger jag inte.
  På måndag ska jag prata om boken för litteraturintresserade i Norra Svartbyn, ser fram emot det och hoppas att titeln inte skrämmer allt för mycket.  Själv läser jag just nu lagrådsremissen avseende ny svensk datalag, vår anpassning till GDPR. Inget man skrattar sig igenom precis men viktig att känna till.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen