Det droppar från taken


Solen skiner och jag har fullt ner markisen. Jag vill ha sol men inte inomhus. Ljuset avslöjar dammråttorna och ser jag så jagar jag. Tar en paus från GDPR:andet i dag, så skönt. Fick ett telefonsamtal och på onsdag är första vändan med manuset klar, sedan återstår en massa jobb. Jag "bladdrar" för mycket när jag skriver säger Peo Rask som hjälper mig med manusbearbetningen. En liten föraning om det arbete som återstår. Jag ska "ta bort förstärkningsorden" också. Jag är bra på såna. Skitbra t.o.m.  Funderar på manus nummer tre som jag ska ta tag i till hösten. Kanske ska Astrid, min huvudperson få återuppstå som en fasansfull gengångare som lägger sig i allt. Ibland får jag för mig att Astrid är jag. Hemska tanke, tur att den inte är sann, eller är den det?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen