Ansiktet i väggen

Det här konstverket finns på huset mitt emot Stadshuset i Luleå.  Jag hade aldrig sett ansiktet om det inte varit för att det råkar vara ett Pokemonstopp. Kan inte låta bli att fundera över hur mycket han, eller hon, sett eller hört genom åren, ständigt iakttagande ovetande förbipasserande. Affärshemligheter framviskade på CG Bar, kvittret från fyllesnackande ungdomar som vinglar ut från Allstar någon gång fram på nattkröken, eller ansiktsuttrycket från sammanbitna politiker som lämnar Stadshuset efter ett kommunfullmäktigemöte som kanske inte riktigt gått som man tänk sig när man klev in. Jag har förresten lyssnat av ett kommunfullmäktigemöte men behåller det för mig själv, finns material för en hel bok där och jag vill inte avslöja något i förväg.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen